خرید برند آماده

خرید برند آماده

خرید برند آماده


امروزه اهمیت ثبت برند و داشتن یک نام و یا علامت تجاری انحصاری مختص به خودمان برای هیچ کس پوشیده نیست. میدانیم که برای موفقیت در کسب و کار خود باید برند داشته باشیم تا از این طریق محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنیم و یک تمایزی را میان خود و سایر رقبا ایجاد کنیم. همچنین در هر حیطه کاری مسلما افراد سودجویی وجود دارند، برای اینکه نگذاریم این دسته از افراد از نام و اعتبارمان سوء استفاده کنند باید اقدام به ثبت برند نماییم.

اما پروسه و مراحل ثبت برند بسیار طولانی است و گاهی اوقات در مرحله آخر به دلایل گوناگونی شکست میخوریم و باید دوباره از اول تلاش کنیم. به همین منظور بسیاری از افراد تمایل دارند به جای اینکه برند خود را ثبت کنند، اقدام به خرید برند آماده نمایند.

برند آماده همان برندی است که تمام مراحل ثبتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در این صورت دیگر لازم نیست شما آن مراحل را دوباره از اول شروع کنید تنها باید آن برند را از فروشنده‌اش خریداری کنید.

معایب ثبت برند نسبت به خرید برند آماده

  • در ثبت برند حتی اگر تمامی مدارک شما به درستی گردآوری شده باشد، زمان زیادی را می طلبد. با اینحال امکان رد آن ها توسط کارشناس نیز وجود دارد و باید دوباره یک زمان مشخصی را برای تکمیل آن ها صرف نمایید.
  • همچنین ممکن است چندین بار نام ها و علامت هایی که شما به عنوان برندتان انتخاب کرده‌اید توسط کارشناس ثبت برند رد شوند.
  • در هنگام ثبت برند باید دقت بسیاری بر روی انتخاب طبقات داشته باشید. طبقاتی که متقاضیان بالایی دارد فرایند ثبت برند زمان برتر و همچنین با هزینه بیشتری خواهد بود.
  • برای ثبت برخی برند ها با توجه به حوزه فعالیت موردنظر باید مجوزهای متعددی از سازمان مربوطه دریافت نمایید که این فرایند نیز دارای زمان زیاد و هزینه مشخصی می‌باشد. برای خرید یک برند آماده دیگر نیازی به هیچ مجوزی نیست چراکه مجوز لازم را در فرایند ثبت برند ارائه شده است.
  • زمانی که برندتان را به ثبت میرسانید در نقطه آغازین مسیری قرار خواهید گرفت که هدف از آن تبدیل مخاطب به مشتری است. برندتان آنقدر باید مشهور و معتبر شود تا بواسطه آن مخاطب به شما اعتماد کند و سپس به مشتریتان تبدیل گردد. این هدف با اینکه بسیار ارزشمند است اما بسیار زمانگیر و طولانی مدت میباشد. اما با خرید برند آماده این پروسه برای شما سپری شده است درنتیجه کار برای شما بسیار راحت خواهد بود و میتوانید از اعتبار آن به نفع خود استفاده نمایید.

مدارک مورد نیاز برای واگذاری برند

همانطور که پیشتر از ابتدای مطلب اشاره شد به منظور خرید برند آماده دیگر نیاز به اخذ مجوزهای گوناگون نیست و این فرایند با کم ترین مدارک ممکن امکان پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید در هنگام خرید و فروش برند، حتما این فرایند را در یک دفتر اسناد رسمی به انجام برسانید تا تمام پروسه نقل و انتقال کاملا به صورت قانونی صورت گیرد و در آینده دچار مشکل نشوید. برای واگذاری و خرید برند ارائه مدارک زیر لازم است:

  • مدرک شناسایی فروشنده و خریدار
  • گواهی ثبت علامت تجاری 10 ساله که دارای اعتبار می‌باشد
  • استعلام برند
  • سایر اسنادی که به برند مربوط می شود (مانند آگهی منتشر شده در روزنامه)
  • قردادی که بین فروشنده و خریدار که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌شود.
  • در صورتی که وکیل دارید، وکالتنامه

مراحل واگذاری امتیاز برند

چه فرایند ثبت برند و چه خرید برند آماده دارای مراحل قانونی خاص خود میباشند. به منظور دستیابی به هرکدام از آن ها باید این مراحل طی شود. اما گفتنی است که مراحل خرید برند آماده نسبت به مراحل ثبت برند بسیار کوتاه‌تر و سریعتر انجام میشود. این مراحل به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. انتخاب نام برند
  2. استعلام از اداره ثبت به منظور معرفی صاحب برند
  3. ایجاد قرار ملاقاتی با صاحب برند (فروشنده) در دفترخانه و انجام نقل و انتقال برند به طور رسمی
  4. ثبت تغییرات مالکیت برند در روزنامه

خرید و فروش برند آماده

خرید و فروش برند آماده هر کدام به دو روش قابل انجام می‌باشند. فروش برند آماده شامل روش های اختیاری و اجباری است. در فروش اختیاری برند، فروشنده همان مالک برند است که با میل و رغبت خود در قبال دریافت هزینه مشخصی، مالکیت برند خود را به خریدار واگذار می‌کند. در فروش اجباری برند، صاحب اصلی برند فوت شده و وراث آن اقدام به فروش برند می‌کنند.

خرید برند یا به صورت کامل و یا جزئی صورت می‌گیرد. منظور از خرید کامل برند یعنی آنکه تمامی طبقات برند از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. اما در خرید جزئی برند تنها تعدادی از طبقه های برند به یک شخص منتقل می‌شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.