ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی

ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی

ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی


شرایط زندگی امروزه خصوصا در حال حاضر بگونه ایی شده است که برای جلوگیری از نفوذ انواع میکروارگانیسم ها خصوصا ویروس کرونا و سایر آلودگی ها، استفاده از ماسک تنفسی در محیط خارج منزل خود، ضروری و واجب است. عدم رعایت ساده ترین پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک نزدن، تنها نشان دهنده این می باشد که ما برای جان خود و اطرافیانمان از ارزش و اهمیتی قائل نیستم!!!

ماسک های تنفسی دارای انواع گوناگونی نظیر ساده سه لایه، سوپاپ دار، N 95 و … می باشد که توسط شرکت ها و گروه های مختلفی تولید و در بخش های بسیاری اعم از بیمارستانی و پزشکی و مصارف شخصی و حتی هنری و صنعتی نیز کاربرد دارند.

در ابتدا با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، تقاضای افراد برای این نوع ماسک ها بسیار افزایش یافت بطوری میزان ماسک موجود در بازار پاسخگوی درخواست ها نبود به همین جهت گروهی از تولید کنندگان اقدام به اخذ مجوز تولید ماسک تنفسی و تاسیس و ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی کردند.

از آن جایی که ماسک های تنفسی ارتباط مستقیمی با سلامت انسان و بهداشت جامعه دارند و در دسته بندی محصولات پزشکی قرار می گیرند، باید ابتدا به اخذ مجوز تولید ماسک تنفسی از نهاد های مسئول مربوطه، از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، اقدام نمایید.

 اخذ مجوز تولید ماسک تنفسی

اخذ مجوز تولید ماسک تنفسی دارای مراحل و پروسه های قانونی مرتبط با خود می باشد. به طور کلی می توان این مراحل را بصورت زیر دسته بندی کرد:

  1. ارائه درخواست صدور مجوز تولید ماسک در سایت وزارت بهداشت
  2. بازدید از کارگاه و اخذ تاییدیه از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
  3. اخذ IRC از سایت اداره کل تجهیزات پزشکی کشور
  4. ارسال نمونه ماسک به آزمایشگاه

اگر قصد ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی دارید، مناسب‌ترین قالب‌ها برای فعالیت، ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص می باشد.

ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود از جمله از محبوبترین و رایج ترین قالب های قابل ثبت در قانون تجارت می باشد که نیاز به حداقل دونفر شریک دارد. در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی با مسئولیت محدود می پردازیم:

  • کپی برابر اصل مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • دریافت و ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه از مراکز پلیس +10
  • امضای اقرارنامه
  • اخذ مجوز های لازم جهت فعالیت در این موضوع
  • تنظیم وکالتنامه رسمی در صورتی که امور ثبتی توسط وکیل انجام می پذیرد.

ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص از انواع شرکت های سهامی می باشد که برای ثبت آن نیاز به حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس می باشد. این نوع شرکت‎ از مزایای مالی-اعتباری بیشتری نسبت به شرکت‎های با مسئولیت محدود می باشند اما فرآیند ثبت این شرکت‎ها پیچیده‎تر است. در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولید ماسک تنفسی سهامی خاص می پردازیم:

  • کپی برابر اصل مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • امضای اقرارنامه
  • دریافت و ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه از مراکز پلیس +10
  • اخذ مجوز های لازم جهت فعالیت در این موضوع
  • تنظیم وکالتنامه رسمی در صورتی که امور توسط وکیل انجام می پذیرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.